یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
تصاویر/ دیدار روحانیون ارومیه با امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در جمع مدیران فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: دشمنان اسلام و انقلاب با تمام قوا و برنامه‌هایی جذاب برای طیف جوان وارد میدان نبرد فرهنگی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، امروز در جمع مدیران فرهنگی آذربایجان شرقی، با اشاره به دسیسه و ترفندهای دشمان اسلامی و انقلاب علیه نظام اسلامی، افزود: وجود معارف ارزشمند معرفتی و شناختی در قرآن مجید و سیر و سلوک اهل بیت (ع) نباید با مشکلاتی در فضای مجازی و حقیقی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه دشمنان با تمام قوا و بهره مندی از رسانه های مختلف وارد میدان نبرد فرهنگی شده‌اند، اظهار داشت: ما در این برهه حساس از نظام اسلامی باید امور فرهنگی جامعه را به کسانی بسپاریم که بتوانند انقلاب را به سلامت و سعادت از این گردنه سرنوشت‌ساز عبور دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب با تمام قوا و برنامه‌هایی جذاب برای طیف جوان وارد میدان نبرد فرهنگی شده‌اند و در این عرصه، آن فرهنگی غالب‌تر خواهد بود که با زبان روز و هنرمندانه با مخاطب خود گفت‌ وگو و رابطه برقرار کند.

وی یادآور شد: از این رو متولیان فرهنگی جامعه باید متناسب با زبان نسل جدید جوان و زبان فرهنگ عمومی و قالب جامعه وارد این میدان شوند و به تولید محتوای مناسب در این حوزه بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم به اهمیت بزرگداشت ایام فاطمیه در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در ایام شایسته است فعالان و متولیان فرهنگی و مذهبی به ویژه تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بار دیگر معارف شخصیتی و زندگی این بانوی بزرگ اسلام را به عنوان الگوی معرفتی برای نظام‌سازی فرهنگی در جامعه اسلامی بازخوانی کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تبلیغات سنتی جواب‌گوی نیازهای جامعه نیست و بدون داشتن برنامه‌های جذاب و خلاق فرهنگی نمی‌توانیم در مسائل فرهنگی موفق عمل کنیم، اظهار داشت: باید توجه داشت که سقوط در دل فرهنگ‌های بیگانه، سرنوشت اجتناب‌ ناپذیر و محتوم فرهنگ‌های منفعل است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha